יום שלישי, 8 ביוני 2010

שכבות, אור וצל, חדות ואופק

כדי להגיע לאיור הזה, היו צריכים לעשות כמה צעדים ושלבים.

בנוסף לצביעה שטחית ישנו כמה אפקטים. המלך נמצא קרוב אילנו כשהרקע הוא רחוק ואז מיצר הרגשה של עומק.
1: יצירת שכבות

כדי לעבוד וליצור את הפקטים הנ"ל חייבים לחלק את האיור לשכבות (אפשר לצייר כל האלמטים לחוד כמו עשיית סרט מצוייר). לתת שם לכל שכבה (רק כדי לא להתבלבל).קראתי לשכבות: FOREGROUND- MIDDLEGROUND- SKY
2: אופק וחדות

הציור במקור חד, לכן כדי ליצור עומק, הופך את הרקע לפחות חד. לכן אני בוחר את השכבה שנקראת MIDDLEGROUND(הפסלים והפירמידות) והולך לFILTER-BLUR-BOX BLUR

נפתח אז חלונית עם קביעת רמת הטישטוש. יותר המספר הוא גבוע ויותר האיור יהיה מטושטש. כאן כדי בכל זאת להמחיש את הרקע בחרתי את מספר 8 (ראה תמונה הנ"ל).

שלב הבא, מצביע על השכבה של השמים (SKY) ונותן לה שקיפות של 70%. מה שיוצא מזה שהרקע יותר בהיר מהאלמנט שקרוב אילנו (המלך המצרי) למה לתת הבדל של אור? תסתלו על נוף ותראו שיותר הדברים רחוקים ויותר הם בהירים. עד כאן חדות ואופק.

3: אור וצל

FOREGROUND הוא השכבה שקרובה אילנו, המלך. בוחר אותה.
אחרי הצביעה השיטחית, לוקח את הקדח אויר BRUSH TOOL (האות B בקיצור מקלדת) מגדיר את השקיפות של המכחול ואת הגודל שלו ומתחיל "ללטף את המלך". השמש, המקור האור מולו מה שזה אומר שהגב שלו מקבל פחות אור, לכן, משחיר את חלק הגוף הזה.
כדי לא להפוך את הרשומה הזאת ליותר משעמם ומסובכת קיצרתי בתהליכים כמו קביעת שטח לצביעה (שנלמד בלי נדר יותר מאוחר)ועוד...
העבודה נעשתה עם PHOTOSHOP להקליק על התמונות כדי להגדיל אותם.

5 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. תודה רחל,
    בסופו של דבר כשאתה בוחר סוג מסויים של מקצוע, אתה חייב לספק מי שמצפה ממך. כל השאר הוא רק "בילבול מוח" :)

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק